Folo This Blog

Halaman

Rabu, 17 Ogos 2011

Kerajaan Memenuhi hasrat Peminat Kereta Mewah 2015




 
Kerajaan Memenuhi hasrat Peminat Kereta Mewah 2015??....yabedabedu seronok la kepada peminat2 kereta  mewah kerana mungkin pada tahun 2015 mereka mampu untuk memiliki kereta mewah. Hmm,tiada alasan untuk org yg kurang berkemampuan ingin memiliki kereta mewah.Di bawah kenyataan 1 of the org kuat NAZA, Datuk SM Zulkifli SM Amin.

Kerajaan sebelum ini mengumumkan akan memansuhkan sepenuhnya sistem AP terbuka pengimportan kenderaan terpakai sama ada komersial, penumpang dan motosikal mulai 31 Disember 2015, manakala AP francais pada 31 Disember 2020.
Ketua pegawai eksekutifnya, Datuk SM Zulkifli SM Amin, berkata ia akan membuka pasaran dan seterusnya membolehkan lebih banyak kereta dibawa masuk ke negara ini tanpa sekatan.

"Ini juga membolehkan segmen ini memberikan sumbangan besar ke arah pembinaan negara," katanya selepas prebiu model empat tempat duduk pertama Ferrari, Ferrari FF, di Petaling Jaya .
Namun demikian, katanya, membawa masuk lebih banyak kereta tidak menjamin jualan yang lebih tinggi kerana cukai yang tinggi yang dikenakan oleh kerajaan pada masa ini akan membebankan bakal pembeli.

"Banyak pembeli kini memilih untuk membeli kereta premium dari Singapura kerana cukai yang dikenakan di negara itu lebih rendah," katanya.
Membawa masuk banyak kereta tidak menjamin jualan lebih tinggi kerana cukai yang tinggi dan pengumuman kerajaan untuk menamatkan pelaksanaan sistem AP kenderaan terpakai pada Disember 2015 akan menyaksikan lebih banyak kereta dibawa masuk ke negara ini tanpa sekatan,” katanya selepas majlis pelancaran model terbaru Ferrari FF di Petaling Jaya, semalam

Admin menasihatkan pembaca2 yg ingin pakai kereta mewah ferrari ke,merds ke,simpan la duit dari sekarang and aim kereta pe nk pakai time 2015 nnt sbb AP jarang2 dimansuhkan oleh kerajaan. Peluang dtg sekali sahaja.Slamat menabung.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

script>