Folo This Blog

Halaman

Rabu, 24 Ogos 2011

Toyota Camry 2012 generasi ketujuh diperkenalkan secara rasmi

Toyota Camry SE 2012 4 Toyota Camry 2012 generasi ketujuh diperkenalkan secara rasmi
Salah satu antara model terbaru yang paling dinanti-nantikan tahun ini sudah tentu sedan eksekutif Toyota Camry 2012. Generasi ketujuh Camry itu telah diperkenalkan di pasaran Amerika Utara kelmarin. Hadir dengan rekaan terbaru di segenap bahagian dalaman dan luaran, Toyota Camry 2012 didatangkan dalam enam varian untuk dipilih. Antaranya ialah varian permulaan L, LE, XLE dan gred sporty SE. Varian XLE dan SE boleh didapati dengan enjin empat silinder atau V6. Versi hibrid pula tersedia varian LE dan XLE.
Untuk pasaran Malaysia yang akan dilancarkan tidak lama lagi, dijangkakan akan terdapat perbezaan ketara dari segi rekaan muka depan dan belakang berbanding model untuk pasaran Amerika Utara. Dibawah berikut ialah petikan daripada siaran akhbar Toyota USA;
Toyota Introduces Seventh-Generation Camry for 2012
TORRANCE, Calif. – Toyota introduced today the all-new, seventh-generation Camry, America’s best-selling car for nine years running and 13 of the past 14 years. The 2012 Camry debuts a bold, sophisticated new design with a more spacious interior, improved driving dynamics and an even quieter ride than before.  With class leading safety, fuel economy and multi-media technology added in, the end result is the best Camry ever made.
Introduced in 1983, the Toyota Camry would later establish the template for the modern midsize sedan, setting benchmarks for Quality, Dependability and Reliability, along with a comfortable, quiet ride. Since that time, Toyota has sold more than 15 million Camry models worldwide.
Toyota Camry SE 2012 5 Toyota Camry 2012 generasi ketujuh diperkenalkan secara rasmi
Toyota Camry SE 2012 7 Toyota Camry 2012 generasi ketujuh diperkenalkan secara rasmi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

script>